Friday, February 26, 2010

Mereka sudah, anda bila lagi??

Mungkin seseparuh orang akan rasa bosan bila baca blog ni sebab asyik2 cerita pasal sekolah, my students n events2 yang berkenaan dan sewaktu dengannya. \

Tapi, aku tak kisah. Sebab when I started my life here, I feel like I am something, doing good things on earth.

Bercakap pasal good things, aku nak share ngan semua tentang something special about this school. Semangat orang2 yang berada kat sini mmg lain macam sket, dari cikgu sampai ke pelajar2nya, dari tukang kebun sampai ke tukang sapu, even makcik kantin. Aku rasa kat skola nie ade sumthing la, sampai semua semangat melampau2. And kalo tak cukup dengan semangat, attachment warga SASER terhadap sekolah nie lagi lah lain macam. Aku pun SBP gak dulu, but u dont see me visiting my school at every leisure time yg aku ade. Budak2 sini asyik datang je melawat sekolah n cikgu2nya. Tak bosan2, dan tak bertangan kosong kalo datang. :)

Bercerita pulak pasal bebudak SASER nie, diorang mmg la sayang sangat dengan sekolah nie. Sentiasa melawat and memberi sumbangan dlm pelbagai aspek. Kali ni aku nak sentuh pasal khidmat bakti pelajar2 ex-saser nie ke sekolah. Sebut pasal menyumbang nie, tak semestinya kena menyumbang duit, sebab rasanya bukan semua yang dah kaya. Tapi korang boleh datang membuat sumbangan mcm brader2 nie buat. Memula aritu ada sorang pelajar 1st batch tak salah aku namanya Luthfi, diantara Engineer pertama keluaran SASER. Skang keje ngan Schlumberger, training kat France and keje kat Qatar kot. Datang SASER bagi semangat & share pengalaman masa dia kat SASER. Sorry, gambar takde la. hehe

Secondly, pilot pertama SASER iaitu Nurul Izuan Nadzar. Pun sama bagi motivational talk n share pengalaman dia masa kat sini. Dia siap tawar diri lagi untuk program motivasi pelajar2 berkeperluan khas. Thanks a lot , mmg banyak menaikkan semangat diorang.


Then, batch kedua lagi. Leftenan2 dari UPNM (Universiti Pertahanan Nasional Malaysia) pulak datang sekolah. Pun bagi career & motivational talk kat student2. Sangat2 berharga aku rasa, sebab diorang bercerita tentang kerjaya berdasarkan pengalaman masing2. Thankz a lot guys.


Sabtu nie pulak, ex-student batch 5 & 6 nak datang bagi talk pasal program2 persediaan ke luar negara and penaja2 yang available. Aku sangat2 hargai bantuan drpd diorang nie, yelah sekolah pun budget tak banyak tahun nie. So kena pandai2 la nak buat program. Tapi aku rasa program yg dibuat oleh budak SASER lagi elok sebab korang sendiri tahu background macam mana hidup di sini, and korang faham sistem2 and peraturan and limitations yang berlaku kat sini. Senang cerita, talk drpd korang lagi real drpd pakar2 motivasi yg kenakan bayaran beribu2 tu.

So, diorang dah start memberi sumbangan. Anda bila lagi??

(sorry la ideas disorganized, sebab menaip and mendengar talk pilot saser at the same time)

1 comment:

cikgu airin said...

sape je yg nak dtg sabtu ni?