Friday, July 24, 2009

post yg bercampur-campur

Salam all,
Lama dah rasanya aku tak menulis blog. Bukan ape aku tersangat bz sampai nak bukak emel pun takde masa (aku je yg menyusahkan diri kot buat rajin,huhu)
Bnyak yg dah berlaku dlm masa 4 bulan nie, sbb aku tgk post aku yg terakhir masa bulan march kot? Skang dah nak masuk bulan 8 dah..

Jeng jeng jeng...

Firstly si Afzyim dapat course yg dia nak (Actuary Science) and kolej yg dia nak juga (KYUEM) setelah satu siri drama airmata 3 penjuru berlaku..(hahaha, best ungkit nih. Congrats la ye, berbaloi semua pengorbanan kan?

Then alang dapat keje baru kat Ajinomoto (gaji best, juz dia agak tensen je ngan environment keje baru). Alang pun dah duduk kat seri petaling, best gak la area rumah dia. Sabar la ye kaklang, biasa la keje mmg mcmtu cabarannya. Dia pun nak nikah 8 Ogos nie, congrats to u. To my siblings, meh la kita balik Gemencheh ramai-ramai tolong mak ngan abah bukak stor yg penuh ngan pinggan mangkuk kawah tu.(To note, Abg & me: Khamis, Alg: Rabu, Atin & Awie: maybe Jumaat)

Then EAK aku x menang masa Kebangsaan kat UTP, maybe ade problem kat folio kot. Or makcik2 tu buta IT. Haha. Then masuk EAK SBP Zon selatan dpt no 2, dikalahkan oleh SDAR. Takpe, takpe..kitorang akan kejar balik. Tapi aku mmg tak puas ati ngan presentation bebudak ni time tu, "tak bersemangat, hambar" are the exact words. Acap ngan Apek kata sbb aku jd hakim EAK aritu, sbb tu diorang tak perform. Amir ngn G pun tersasul2, reason yg sama "sbb Miss jd hakim". Cheh, aku akan pastikan aku x akan jd hakim time diorang bertanding. So EAK SBP kebangsaan kena time diorng Trial SBP, takpela aku akan arrangekan. Hopefully we nail it this time boys!

Then ade HKSBP, utk bebudak SBP nie merupakan acara yg paling grand la. Ade debate ngan basketball. Team basketball SASER awal2 lg dah bungkus masa Zon Selatan. Aduyai, kembalikan kegemilangan kita! Then debate BM pun bungkus, masalah teamwork kot? Debate English sampai ke semi final! Mmg canggih betulla bebudak tu. Aku salute Megat, Afiq, Ridhuan and Edddie, ade 3 PRS bai...bangga beb.

So last week aku br balik dr Indonesia, pergi Bukittinggi. Very nostalgic place. Aku rasa kan kalo aku diberi peluang duduk sana aku akan siasat susur galur family aku. Yelah sbb aku still ade suku lg, abah pun dr suku Biduanda (mean the royals laa..) yg mmg berasal dr Pagaruyung. Istana dia cantik giler! Mmg la dibuat drpd kayu, atap bentuk tanduk kerbau tp mmg breathtaking la. Wish cud go there more.
Kat sana pun banyak gak shopping, abisla semua rupiah dan RM aku. aduyai.. huhu.

(laptop Naqib sedang mengalunkan azan zohor, bagus betul laptop nie)

Ptg kang ada penutup minggu PSS, bosan betul. Atin dtg ptg nie, nak ajak dia mkn la nanti. Maybe nak g stimbot kot? or mkn ayam penyet? or makanan arab kat cyberjaya? (susahnya nak buat keputusan)

PRS baru yg f4 dah pilih, aritu aku antar Amir Rifqi ngan Hafiz Nur Salam g kem Kebangsaan. Sorry ye, you guys tak sempat g Perkhemahan Perdana. So nanti kita g kem PRS yg best ye. Kena cari elemen sungai, BBQ dan Paintball. Sebut pasal kem tak sabar nak tunggu Kem Pengawas F4. Aku nak belajar berenang la kat tasik tu. Nak berkayak banyak2 sampai kulit jd itam. hahaha...

Okeyla, perut pun dah lapa. Azan pun dah tamat. Aku nak balik umah dulu la, kemas sket. kalo tak pengsan atin tgk umah aku nanti. huhu..

Itulah sedikit sebanyak perkara2 yang terjadi sepanjang aku tak tulis blog dr March aritu...

No comments: